Az elmúlt években egyre több munkahelyi kapcsolat is személytelenné vált. Az emailek, social media hatására, egyre ritkább a valódi, jó beszélgetés, ami nem csak a felszínről kérdez, “Hogy vagy?”, hanem valóban érdekli is a “Jól”-tól részletesebb válasz. Régen a megbeszélések, tárgyalások előtti időben, ha valakik korábban érkeztek, addig “kénytelenek” voltak legalább egy kicsit beszélgetni, mostmár mindenki belehajol a ​mobiljába, megteremtve a saját intim zónáját, mintha ezzel ki is írni a homlokára, “Ne szólj hozzám!”.
Én, aki nem tudok autót vezetni nagyon várom már az önműködő autók elterjedését, igazán híve vagyok annak, hogy ahol lehet egyszerűsítsük a feladatainkat legyen szó a háztartásról, hogy ne a kézi mosással, mosogatással teljen az értékes időnk, de ugyanígy a munkahelyen is. Ebből kifolyólag lenyűgöz a robotizálás, de kicsit meg is ijeszt hogyan fog ez hatni a munkahelyi kapcsolatainkra, ha már egy egyszerű okos telefon is így tud szigetelni.
2007 óta amikor 10 éve megalakult a Business Coach Kft, lutri volt, hogy bejön-e, vagy hasonlóan számos magyar kisvállalkozáshoz, elhal 2-3 év alatt. Nem tudhattuk akkor, hogy a coaching egy úri huncutság, átmeneti trendi igény lesz csupán, vagy valóban egy hasznos hivatás. Ennyi idő elteltével már jól láthatók a trendek. Évről-évre egyre több a coaching megrendelésünk, és idén ősszel a szokásos keddi coach képzés mellett el kellett indítanunk a péntek esti változatot is, mert így is teltházas lett mindkettő.
Emlékszem pár éve még hogy győzködtem egy nagyvállalati ügyfelünk HR igazgatóját, hogy ők olyan nagyok, megéri Nekik, hogy legyenek belső coachaik. Akkor még csak azzal érveltem, hogy nézze a ROIt. Egy nemzetközileg akkreditált 60 órás coach képzés díja 12-15 főre kevesebb mint 6 millió forint és ha mindegyikük csak évi egy coaching folyamatot visz is végig egy év alatt, akkor már abban az évben megtérül a befektetés. De a visszajövő hírek szerint elkapja a gépszíj a belső coachokat. Nem egy és nem két folyamatot visznek végig, azaz olyan magas lett a ROIja a belső coach képzésnek, hogy már nem kell győzködnünk azon ügyfeleinket, ahol eléri a létszám az 1000 főt.
​Ráadásul emellett azt is érzékeljük, hogy a belső coachok és a belső coacheek elkötelezettsége is nagyban megnövekszik, nem véletlenül nyernek el ezek a cégek Legjobb munkahely díjat, vagy épp számottevően kisebb a fluktuációjuk a versenytársaikhoz képest.​ Ezért a ROI mellett ez a másik, ami miatt azt gondolom, hogy ennek a vállalati körnek az egyik legjobb befektetés ebben az évtizedben a belső coach képzés!
​Közgázt végeztem, ráadásul pénzügy-számvitel szakirányon, ​azaz tudom, hogy azáltal, hogy egyre több cégnél lesznek belső coachok, csökkenhet a külső coachok iránti igény, de ha így lenne, akkor sem bánnám, mert a missziónk az, hogy “Jobb vezetők, jobb világ” és ha ehhez a belső coachok is hozzájárulnak, csak örülök, hogy még jobb lesz a világunk. De zárójelesen megjegyzem, hogy külső coachként munkanélküliek leszünk 🙂
Komócsin Laura