Self-menedzser eszközök és tippek

Szabaduljunk meg

a felesleges részletektől.

Előfordult már, hogy a felettesed úgy fogalmazott meg egy célt, hogy alig tudtad kihámozni a lényeget? Vagy veled történt meg, hogy a munkatársaid egy része félreértett? Ha valamelyik helyzetismerős számodra, akkor vedd elő az Ockham borotvája elvet.

William Ockham a 14. században élt angol filozófus, ferences rendi szerzetes volt, aki nagyon határozottan így fogalmazott: „Borotvával hasítsuk ketté a szükségtelen hipotéziseket!” Úgy is mondatjuk, szabaduljunk meg a felesleges részletektől, legyünk minél egyértelműbbek. Ezt az elvet latinul „lex parsimoniae”-nek vagyis a takarékosság, tömörség elvének is nevezik.  Ez kimondja, hogy egy jelenség, egy helyzet magyarázatának minél kevesebb feltételezést kell tartalmaznia, a tényekre, az egyszerűségre, a közérthetőségre koncentráljunk. Ha érdekelnek hasonló módszerek és tippek, gyere el a Self-Menedzser workshopra, 2017. február 17-én, pénteken. Konkrét eszközöket kapsz a vezetői bizalomépítéshez, a hatékony kommunikációhoz és a pozitív befolyásoláshoz.

Self-menedzser eszközök és tippek

Térjünk még vissza Ockham borotvájához egy konkrét példán keresztül. Egy kereskedelmi vállalat vezérigazgatója így fogalmazott a marketingértekezleten: „A versenyszektorban működünk, így rendkívül lényeges, hogy az eredményeinket nap, mint nap figyelemmel kísérjük, a hosszú távú érdekeinket a rövidtávúak elé helyezzük. A termékeink sikere érdekében át kell gondolnunk a termékek, sőt a vállalat brandjét, azokat még vonzóbbá kell tennünk a munkaerőpiacon is.” Az értekezlet után megindult a pusmogás, hogy ez mit jelenthet. Minőségi cserék lesznek? Létszámcsökkentés lesz és a megspórolt bérköltséget költik brandingre? Rossz hangulat, majdhogynem pánik alakult ki a következő 1 hétben, a munkatársak egy része továbbszőtte a hallottakat, mások új állás után néztek. A pontatlan fogalmazás miatt pletyka indult, hiedelmek keletkeztek. A valóság a következő értekezleten derült ki, ahol a vezérigazgató bemutatta az új employer brandingért felelős munkatársat, aki a területért felel. Tulajdonképp elég lett volna ennyit mondania a cégvezetőnek: „Ahhoz, hogy sikeresebbek legyünk, továbbépítjük a vállalatunk és a termékeink brandjét, új kolléga erősíti majd a csapatot, akinek kifejezetten ez lesz a feladata.”

Tipp:

Bármilyen információ megosztásánál törekedj az egyszerűségre és a közérthetőségre. Így is előfordulhat, hogy a csapatod tagjai mást és mást értenek az üzenet alatt. Foglalj össze, ha szükséges, kérdezz rá, hogy kihez milyen üzenet ért el az elhangzottakból. Adj felhatalmazást a kérdezésre, ha nem élnek ezzel a lehetőséggel a munkatársak, játszd el az ördög ügyvédjét, s tedd fel te a kínos kérdéseket. Természetesen válaszold is meg azokat – megnyugtatóan. Ockham borotvája remekül vág, nyesd le a felesleget!

Forrás: Márton-Koczó Ildikó Self-menedzser, 91 eszköz és tipp, hogy még jobb vezető légy