Igény kártya

 Igényei mindenkinek vannak, függetlenül attól, hogy melyik mennyire elégül ki. Vannak olyan igényeink, amelyek nagyon erősek, vannak olyanok, amelyek kevésbé fontosak. Vannak olyanok, amelyek megvalósítását a privát kapcsolatainktól várjuk (család, barátok…), vannak amelyeket a munkáltatónktól, munkahelyünktől várunk el.

Az igénykártya olyan helyzetekben is segít, amikor az ügyfél nem tudja pontosan szavakba önteni a helyzetét vagy célját, mert nem elég a szókincse hozzá, ilyenkor a kártyák segítenek a pontos definíció megalkotásában.

Jól használható karrierváltás támogatásakor, hogy mik az ügyfél jelenlegi igényei és ezek közül melyik valósul meg most, illetve melyek azok, amiket szeretné, ha mindenképp kielégülnének az új munkahelyen, vagy munkakörben. Az igénykártyák nemcsak bipolárisan használhatóak, azaz hogy vagy megvannak, vagy sem, de úgy is, hogy a fokozatokat is figyelembe vesszük, azaz például 1-től 5-ig terjedő skálán értékeljük, illetve az idő horizont is bevethető, hogyan változott az érték az elmúlt időszakban.

Hogyan használjuk?

Arra kérjük a coacheet, hogy válogassa ki a pakliból azokat az igényeket, amelyek fontosak számára. Ezt követően a kiválasztásra került kártyákat ossza két kupacba aszerint, hogy privát, vagy professzionális életében fontos(abb)-e a megvalósulásuk. Majd, ha life coachingban használjuk, akkor a magánéleti, ha business/executive coachingban használjuk, akkor a munkahelyi kártyákat vesszük elő és azt ismét kétfelé szedjük annak fényében, hogy van-e belőle hiányérzetünk. Ekkor az ügyfél rá tud nézni, hogy a ki nem elégített igényeit hogyan tudja beteljesíteni. Lehet, hogy munkakört (szívesen marad az adott vállalatnál, de rotálni szeretne) vagy munkahelyet kell váltania, vagy maradjon a „helyén”, de más forrásból kell kielégítenie ezeket az igényeit (pl önmegvalósításként társadalmi munkát fog végezni, vagy elindít egy vállalkozást, vagy előadások tartását vállalja egy iskolában…)

A feldolgozást követően legtöbb esetben a coachee szívesen „elvinné” a kártyát további gondolkodásra, ezért legtöbbször lefényképezik a telefonjukkal és a következő coaching alkalommal is még visszatérhetnek rá pár mondat elejéig, ha újabb gondolatokat generált az eltelt idő alatt.

Természetesen ez az eszköz is olyan, ami sokoldalúan használható, és néha nem is a coach jön rá egy másik alternatívára, hanem maga az ügyfél. Ezért amennyiben használat közben új variációk jönnek elő, megköszönjük annak megosztását az info@businesscoach.hu e-mail címen és ezt követően névvel elérhetővé tesszük a social médiában.

Komócsin Laura

(Kártya: 1 doboz)