Egyszerre csak egy

A korrepetálás bevett módszer az oktatásban és azt is tudjuk, hogy ha az ember magántanárt fogad, akkor várhatóan sokkal hatékonyabban fogja elsajátítani az anyagot. A mester-tanítvány páros is sokszor szereplője a nagy felfedezések és kiemelkedő üzleti eredmények sikertörténeteinek.

Mi a közös ezekben a jól működő módszerekben?

Az úgynevezett „one-on-one” vagy négyszemközti interakció, ami a mentoring jellemzője is.

Mi van, ha elakadunk?

A kiválóság jellemzőinekkutatásáról híres Anders Ericsson szerint, a tanulás (fejlődés valamiben) sikerének az egyik legjobb előrejelzője a „szándékos gyakorlás”. Ennek során először meghatározzuk azt a tevékenységet vagy tudást, amiben fejlődni szeretnénk, a továbbiakban folyamatosan figyeljük a teljesítményünket, és ennek felhasználásával módosítjuk azt, amit az eredmény elérésért teszünk. Ez alapvetően egy magányos tevékenység, hiszen ez rólunk, a saját fejlődésünkről szól. A tapasztalatok szerint viszont az emberek jelentős része nem képes hosszútávon fókuszáltan fenntartani a motivációját egyedül, elakadnak, vagy csak egyszerűen a napi munka elviszi a figyelmet és az energiát.

Ezt az ellentmondást oldhatja fel a mentoring,ahol a mentor nem csak egyfajta külső kontrollt, referencia pontot, hanem támogatást, tapasztalatot és akár közvetlen tudást adhat a mentoráltnak.

A négyszemközti mentoring üléseken a mentorált megerősítést és sokszor közvetlen példát kap a mentortól, ami újra és újra lökést ad neki, hogy folytassa, kitartson és idővel ő is valóban kiváló lehessen… és talán egyszer, mint mentor adhassa majd tovább a tapasztalatait.

  A Mentor Oscar díjat minden évben azoknak a szervezeteknek és egyéneknek ítéljük oda, akik hazánkban a legjelentősebb eredményeket érték el a mentoring és coaching szemléletű vezetés terjesztésében és/vagy alkalmazásában a munkájuk során.

A pályázat leadási határideje 2018. december 1. (nem érdemes az utolsó pillanatra hagyni – már van, aki leadta a pályázatát)

Mentor Oscar