Jelentkezés
Teljes koncepció

VIDEÓK

Az Edelman Trust Barométer 2018-ban 28 országban 33.000 ember részvételével végzett felmérése alapján 10 ember közül 7 gondolja azt, hogy a bizalom a vállalatvezetők első számú prioritása kell, hogy legyen.

John Blakey Trusted Executive vezetési koncepciója azért különleges, mert a bizalom vezetésben elfoglalt szerepét, a bizalom fenntartásának, erősítésének módját a mai üzleti világra jellemző kontextusba (globalizáció, transzparencia, a társadalom megnövekedett elvárásai, különös tekintettel a szociális médián felnövekedett Y és Z generációra) helyezi.

John Blakey Nagy-Britanniában élő executive coach (lsd. bal oldalt a fotón), aki széleskörű felsővezetői és coach tapasztalattal rendelkezik – nemcsak az üzleti életben, hanem a versenysportban is. Nem kisebb szervezeteket támogatott eddig, mint a BBC, British Airways, Kellogs, UNICEF – és a sort hosszan folytathatnánk. Sokéves munkássága során kidolgozta a Trusted Executive modellt és módszertant, melynek köszönhetően gyökeres változást tudunk elérni kollégáink és természetesen saját magunk teljesítményében is.

2018 november 26-án workshop-ot tartunk, hogy partnereink megismerhessék a Trusted Executive módszertanát.

Őszintén: ismerünk olyan embert, akinek nincs problémája a bizalommal?

Ez az egyszerű kis szó, hogy „bizalom”, mind vezetőként, mind beosztottként, de magánemberként is folyamatosan meghatározza tetteinket, döntéseinket, sokszor anélkül, hogy ez tudatosulna bennünk. Jártunk már úgy, hogy valaki az utcán segítséget akart kérni tőlünk, és mielőtt megtettük volna, végigmérve eldöntöttük magunkban, hogy megbízunk-e benne, és az alapján hoztunk döntést a sorsa felől? Mi történik, ha mindezt a munkahelyünkön alkalmazzuk beosztottakkal, vagy más cégek vezetőivel, lehetséges partnereinkkel szemben? És ugyanez előfordul persze a másik oldalról is, amikor rólunk döntenek ezekben a helyzetekben.

A BIZALOM-nak kiemelkedő szerepe van egy vállalkozás eredményességének szempontjából, különösen az olyan területeken, mint a:

  • Hosszútávú profitabilitás fenntartása
  •  Tehetségek bevonzása és megtartása
  •  Dolgozói elégedettség növelése
  • Vevők lojalitásának fenntartása

Ennek ellenére a tapasztalat azt mutatja, hogy a vezetők képzésében a bizalom fejlesztésének képességére irányuló programok alig kapnak szerepet.

John Blakey kifejlesztett egy olyan komplex programot, melynek segítségével újra lehet építeni a bizalmat, és fenntartani az úgynevezett „triple bottom line” eredményességet. A „triple bottom line” értelmében, a pénzügyi eredményesség önmagában nem elég a sikerhez, a vállalat kapcsolatainak minősége és a jó hírneve ugyanolyan fontos a hosszú távú siker fenntartása érdekében.

A program neve „Journey of Trust”, ami a bizalom 3 pillérére épül:

  1. Képesség (Ability)
    • Az ígéreteink teljesítése: Figyelj arra, hogy mire teszel ígéretet, és igyekezz azután azokat túlszárnyalni.
    • Támogatás: Akár egy coach, inspiráló kérdéseken keresztül támogasd munkatársaidat abban, hogy ők is teljesítsék, túlszárnyalják ígéreteiket!
    • Légy konzisztens! Légy tisztában az értékeiddel, és azokkal összhangban cselekedj minden egyes nap és minden egyes alkalommal!
  2. Integritás (Integrity)
    • Légy őszinte! Működj mások számára transzparensen! Tartsd szem előtt, hogy mit gondolnának az emberek, ha ismernék azt, amit éppen el akarsz rejteni előlük!
    • Légy nyitott! Vállald fel a hibáidat, és ne akarj tökéletesnek látszani! Küzdd le az attól való félelmedet, hogy zavarba hozhatnak!
    • Légy szerény! Fellépéseddel egyszerűséget, szerénységet mutass! Ne légy dicsekvő! Nyugodt elszántsággal és méltósággal cselekedj!
  3. Jóindulat, jóakarat (Benevolence)
    • Hirdesd azt, amiben hiszel! (Evangelise) Megingathatatlan hittel és vízióval rendelkezz!
    • Légy bátor! Légy nyitott azokra a helyzetekre, amikor mások nem értenek veled egyet! Légy képes arra, hogy megküzdesz, szembenézel a félelmetes helyzetekkel!
    • Légy kedves! Emlékezz arra, hogy a kedvesség ellentéte nem az embertelenség vagy kegyetlenség, hanem mások figyelmen kívül hagyása!

A kutatások szerint a bizalom szintjének szervezeten belüli emelése a következő eredményekkel jár:

Üzleti eredmény (Result):
A „Trust Across America” szervezet 2009 óta kíséri nyomon az USA legmegbízhatóbb vállalatai eredményének alakulását. A legmegbízhatóbb vállalatoknál a Return on Investment mutató értéke 81,6%, szemben az USA 500 legnagyobb vállalatának ugyanebben a periódusában mért 46,3%-os átlagos értékével.

Kapcsolatok (Relationship):
A Harvard Business Review publikált egy kutatást „The Neuroscience of Trust” címmel, amelyet Paul Zak végzett, 1905 USA-ban dolgozó felnőtt bevonásával. Az eredmények azt mutatják, hogy a magas bizalmi szintű szervezetekben 74%-kal alacsonyabb a stressz szintje, 50%-kal hatékonyabb a munkavégzés, 13%-kal kevesebb a betegszabadság és 76%-kal magasabb az elkötelezettség szintje.

Hírnév (Reputation):
A 2015-ös „Edelman Annual Trust Barometer”-ben a válaszadók közel kétharmada úgy nyilatkozott, hogy nem vásárol olyan vállalattól, amiben nem bízik meg és ismerőseiknek, barátaiknak kritikus hangvételben beszélnének ezekről a vállalatokról. Ezzel szemben 68% állította, hogy szívesen ajánl másnak egy olyan vállalatot, amiben megbízik.

Ezek az eredmények már bizonyítják, hogy érdemes a módszernek bizalmat szavazni, és megismerni azt saját eredményeink javításának érdekében!

Amennyiben a téma felkeltette az érdeklődését, keresse bizalommal Mákos Nándort, a magyarországi Trusted Executive Nagykövetet és jöjjön el nyílt félnapos worksopunkra!

Tréner:

 

Mákos Nándor ACC

executive coach

 

Félnapos workshop időpontja: 2018. november 26. (hétfő) 9.00-13.00

Előadás nyelve: magyar

Helyszín: Business Coach Kft. Iroda, 1068 Budapest, Városligeti fasor 32.

Workshop díja: 40.000 Ft + áfa/fő

Jelentkezés

Amennyiben kérdése van, keresse Mákos Nándort bizalommal az alábbi e-mail címen: nandor.makos@businesscoach.hu  vagy +36-30-81-69-233 telefonszámon.

Szeretettel várjuk!

Teljes koncepció