Ma már bizalmat építő vezetőkre van szükség!

Ajánlatot kérek!
Videok
Trusted Executive önértékelő teszt–ingyenes

The Trusted Executive

Az Edelman Trust Barométer 2018-ban 28 országban 33.000 ember részvételével végzett felmérése alapján 10 ember közül 7 gondolja azt, hogy a bizalom a vállalatvezetők első számú prioritása kell, hogy legyen.

John Blakey Trusted Executive vezetési koncepciója azért különleges, mert a bizalom vezetésben elfoglalt szerepét, a bizalom fenntartásának, erősítésének módját a mai üzleti világra jellemző kontextusba (globalizáció, transzparencia, a társadalom megnövekedett elvárásai, különös tekintettel a szociális médián felnövekedett Y és Z generációra) helyezi.

John Blakey Nagy-Britanniában élő executive coach, aki széleskörű felsővezetői és coach tapasztalattal rendelkezik – nemcsak az üzleti életben, hanem a versenysportban is. Nem kisebb szervezeteket támogatott eddig, mint a BBC, British Airways, Kellogs, UNICEF – és a sort hosszan folytathatnánk. Sokéves munkássága során kidolgozta a Trusted Executive modellt és módszertant, melynek köszönhetően gyökeres változást tudunk elérni kollégáink és természetesen saját magunk teljesítményében is.

Őszintén: ismerünk olyan embert, akinek nincs problémája a bizalommal?

Ez az egyszerű kis szó, hogy „bizalom”, mind vezetőként, mind beosztottként, de magánemberként is folyamatosan meghatározza tetteinket, döntéseinket, sokszor anélkül, hogy ez tudatosulna bennünk. Jártunk már úgy, hogy valaki az utcán segítséget akart kérni tőlünk, és mielőtt megtettük volna, végigmérve eldöntöttük magunkban, hogy megbízunk-e benne, és az alapján hoztunk döntést a sorsa felől? Mi történik, ha mindezt a munkahelyünkön alkalmazzuk beosztottakkal, vagy más cégek vezetőivel, lehetséges partnereinkkel szemben? És ugyanez előfordul persze a másik oldalról is, amikor rólunk döntenek ezekben a helyzetekben.

A BIZALOM-nak kiemelkedő szerepe van egy vállalkozás eredményességének szempontjából, különösen az olyan területeken, mint a:

  • Hosszútávú profitabilitás fenntartása
  •  Tehetségek bevonzása és megtartása
  •  Dolgozói elégedettség növelése
  • Vevők lojalitásának fenntartása

Ennek ellenére a tapasztalat azt mutatja, hogy a vezetők képzésében a bizalom fejlesztésének képességére irányuló programok alig kapnak szerepet.

John Blakey kifejlesztett egy olyan komplex programot, melynek segítségével újra lehet építeni a bizalmat, és fenntartani az úgynevezett „triple bottom line” eredményességet. A „triple bottom line” értelmében, a pénzügyi eredményesség önmagában nem elég a sikerhez, a vállalat kapcsolatainak minősége és a jó hírneve ugyanolyan fontos a hosszú távú siker fenntartása érdekében.

A program neve „Journey of Trust”, ami a bizalom 3 pillérére épül:

  1. Képesség (Ability)
    • Az ígéreteink teljesítése: Figyelj arra, hogy mire teszel ígéretet, és igyekezz azután azokat túlszárnyalni.
    • Támogatás: Akár egy coach, inspiráló kérdéseken keresztül támogasd munkatársaidat abban, hogy ők is teljesítsék, túlszárnyalják ígéreteiket!
    • Légy konzisztens! Légy tisztában az értékeiddel, és azokkal összhangban cselekedj minden egyes nap és minden egyes alkalommal!
  2. Integritás (Integrity)
    • Légy őszinte! Működj mások számára transzparensen! Tartsd szem előtt, hogy mit gondolnának az emberek, ha ismernék azt, amit éppen el akarsz rejteni előlük!
    • Légy nyitott! Vállald fel a hibáidat, és ne akarj tökéletesnek látszani! Küzdd le az attól való félelmedet, hogy zavarba hozhatnak!
    • Légy szerény! Fellépéseddel egyszerűséget, szerénységet mutass! Ne légy dicsekvő! Nyugodt elszántsággal és méltósággal cselekedj!
  3. Jóindulat, jóakarat (Benevolence)
    • Hirdesd azt, amiben hiszel! (Evangelise) Megingathatatlan hittel és vízióval rendelkezz!
    • Légy bátor! Légy nyitott azokra a helyzetekre, amikor mások nem értenek veled egyet! Légy képes arra, hogy megküzdesz, szembenézel a félelmetes helyzetekkel!
    • Légy kedves! Emlékezz arra, hogy a kedvesség ellentéte nem az embertelenség vagy kegyetlenség, hanem mások figyelmen kívül hagyása!

A kutatások szerint a bizalom szintjének szervezeten belüli emelése a következő eredményekkel jár:

Üzleti eredmény (Result):
A „Trust Across America” szervezet 2009 óta kíséri nyomon az USA legmegbízhatóbb vállalatai eredményének alakulását. A legmegbízhatóbb vállalatoknál a Return on Investment mutató értéke 81,6%, szemben az USA 500 legnagyobb vállalatának ugyanebben a periódusában mért 46,3%-os átlagos értékével.

Kapcsolatok (Relationship):
A Harvard Business Review publikált egy kutatást „The Neuroscience of Trust” címmel, amelyet Paul Zak végzett, 1905 USA-ban dolgozó felnőtt bevonásával. Az eredmények azt mutatják, hogy a magas bizalmi szintű szervezetekben 74%-kal alacsonyabb a stressz szintje, 50%-kal hatékonyabb a munkavégzés, 13%-kal kevesebb a betegszabadság és 76%-kal magasabb az elkötelezettség szintje.

Hírnév (Reputation):
A 2015-ös „Edelman Annual Trust Barometer”-ben a válaszadók közel kétharmada úgy nyilatkozott, hogy nem vásárol olyan vállalattól, amiben nem bízik meg és ismerőseiknek, barátaiknak kritikus hangvételben beszélnének ezekről a vállalatokról. Ezzel szemben 68% állította, hogy szívesen ajánl másnak egy olyan vállalatot, amiben megbízik.

Ezek az eredmények már bizonyítják, hogy érdemes a módszernek bizalmat szavazni, és megismerni azt saját eredményeink javításának érdekében!

Ajánlott könyv:

A The Trusted Executive hivatalos magyarországi képviselője a Business Coach Kft. 

A téma magyarországi szakértője:

Mákos Nándor ACC

executive coach

A programmal és a vállalatra szabott ajánlat kidolgozásával kapcsolatosan, keresse Mákos Nándort bizalommal az alábbi e-mail címen: nandor.makos@businesscoach.hu  vagy +36-30-81-69-233 telefonszámon.

Ajánlatot kérek!
Videok

Diadal Coach Képzés

A legismertebb magyar coaching folyamatmodell, a DIADAL alapjaira épülő 125 órás, intenzív business és executive coach képzés. A következő csoport 2017. október 3-án indul.

Diadal Coach Képzés

A legismertebb magyar coaching folyamatmodell, a DIADAL alapjaira épülő 125 órás, intenzív business és executive coach képzés. A következő csoport 2017. október 3-án indul. Ajánljuk mindazoknak, akik a coachok nemes hivatását szeretnék választani és egy nemzetközi akkreditáció útjára kívánnak lépni, vagy azoknak, akik coach készségeiket szeretnék fejleszteni akár magánemberként, akár vezetőként, akár HR területen dolgozó munkatársként.

Tovább >>

Csúcsvezetői Szabadegyetem

Exkluzív programunk jelenlegi és jövőbeli felsővezetőknek.

XXI. Századi Csúcsvezetői Szabadegyetem

 A csúcson mindig van hely, de annyi sosincs, hogy le is lehessen ülni…Versenyképes tudás és networking! Kizárólag felsővezetőknek szóló képzéssorozat, limitált létszámmal, azoknak akik érzik, hogy emberi és vezetői fejlődésükben elértek arra a szintre, hogy egy újabb lépcsőt meg tudnak „ugrani”. 12 alkalom közismert szaktekintélyekkel. Részvételi feltétel: MBA végzettség, vagy 5 éves vezetői tapasztalat.

Tovább >>

Egynapos Programok Vezetőknek

Legyen hatékonyabb és eredményesebb vezető egynapos workshopjaink segítségével!

Egynapos Vezetői Tréningek

Komplex programjainkon kívül meghirdetett, egynapos tréningjeink és workshopjaink a vezetői kompetenciák egy-egy szűkebb területére fókuszálnak. A motiváció, a delegálás, a hatásos üzleti prezentációk vagy az első benyomás olyan fejleszthető készségek, amelyek nagyban meghatározhatják a vezetők munkahelyi sikereit.

További szolgáltatások

A Business Coach Kft – nomen est omen – 2004-től business coaching szolgáltatással foglalkozik, de 2007-től a portfóliója kiegészült coaching és coaching-szemléletű vezetőképzéssel, majd ezt követően egyéb vezetőképző programokkal és szervezetfejlesztéssel.

Miért válasszon minket

      • 10 coach, 200 ügyfél és több mint 5000 órányi tapasztalat
      • Munkatársaink nemzetközileg elismert szaktekintélyek
      • Tökéletes, ügyfélközpontú kiszolgálás

Rólunk mondták

„Ezek a dolgok nemcsak ügyfélként voltak számomra hasznosak, hanem coaching-szemléletű, gyakorló vezetőként is hasznosítani tudom őket”
Markhot Attila, Section menedzser, Ericsson
„Laura nagyszerű coach és mentor, egy meghatározó személyiség, a cége pedig meghatározó szereplő a magyar coaching, mentoring és tréningpiacon.”
Sávainé Ábel Anita, Képzés-fejlesztési igazgató, K&H Bank
„Az üléseink alatt úgy éreztem, hogy folyamatosan haladunk, ráadásul olyan eszközöket adott a kezembe, amelyekhez visszanyúlva újra és újra meg tudom oldani a hasonló helyzeteket.”
Kiss Enikő Györgyi, HR üzletfejlesztési vezető, IBM
“Szkeptikusoknak üzenem: Működik!”
Kevi Zoltán, Üzletág igazgató, Erste Bank
“Ezúton is köszönöm a számomra igen hasznos közös munkát!”
Mázsár Péter, Kereskedelmi igazgató, Egis
“A coaching olyan volt számomra, mint ateistának a templom, aztán mégis “hívő” lettem.”
Bajor Tamás, Inter-Európa Bank
“A coachom segített abban, hogy mint vezető, erősségeimet jobban kihasználjam, és beosztott kollégáim erényeit is jobban felszínre hozzam.”
Rowlands Teréz, Területi igazgató, Tesco
“A coachomban nagyon kedvelem a finom őszinteségét, mellyel nem engedi, hogy elegánsan elslisszoljunk a probléma mellett, nagy tapintattal vezet rá a szembesülés útjára.”
Nagy Andrea, Igazgató, Magyar Telekom
“A Business Coach kft segítségével vezetői eszköztárunk tovább fejlődött, megtanultuk, hogyan merjük kiengedni a kezünkből a gyeplőt, hogyan tudjuk inspirálni a csapatot.”
Sekerka Orsolya, Fejlesztési igazgató, Telenor
A Business Coach kft összes “megmozdulására” azt tudnánk legkifejezőbben mondani, hogy minőségi, igényes és hiteles.
Jakobsen Petra, HR igazgató, Bonafarm
“Csak ajánlani tudom!”
Bolyó Gábor, Főosztályvezető, Provident
“A Business Coach Kft coachai mind nagyon gyakorlatiasak és nagy üzleti tapasztalattal rendelkeznek.”
Kolos Gábor, Kereskedelmi és marketing igazgató, Prímagáz