Assessment and Development Center: értékelő és fejlesztő központ
Ezek a módszerek, nagyon alapos és segítségére tud lenni a vezetőknek nemcsak a kiválasztásban, de a munkatársaik fejlesztésében is.
Assessment Center: értékelő központ (AC)
Az AC-k történetét hagyományosan a német, brit és ausztrál katonasághoz kötik, és az 1930-as, 1940-es évekre teszik a megszületését.
Az AC mint módszer az 1950-es években került át vállalati berkekbe.
Az értékelő központ (AC) az új kollégák kiválasztása során alkalmazott olyan csoportos módszer, melynek célja, hogy a kiválasztásért felelős személyek a meghirdetett pozíció iránt érdeklődő jelöltekről egy átfogó képet kapjanak, valamint a várható beválásukat felmérjék. Viselkedéses dimenziókat mérnek, tehát a résztvevőket a munkakörhöz kapcsolódó, jellemző feladatok elé állítják, és viselkedésükből, reakcióikból próbálnak következtetni arra, hogy mennyire kompetensek, mik az erősségeik és miben kellene fejlődniük ahhoz, hogy az adott munkakört sikeresen be tudják tölteni.
Felépítését tekintve elég változatos tud lenni, de általában szerepelnek benne csoportos szituációs feladatok, prezentációs gyakorlatok, tesztek és egyéni interjúk is.
A módszer előnye, hogy az általa kiválasztott jelöltek beválása általában jobb, mivel kiválasztásuk nemcsak verbális, hanem gyakorlati tapasztalatokon is alapszik, valamint legalább kettő (de általában több) képzett megfigyelő és értékelő személy értékelési eredményeit összesíti.
Miben más a Development Center= fejlesztő központ (DC)?
A fejlesztő központ logikáját tekintve nagyon hasonló az AC-hez, viszont itt már meglévő kollégák kompetenciáit mérjük fel és célzott egyéni fejlesztési tervekkel segítjük őket abban, hogy a jelenlegi/jövőbeli kihívásoknak megfeleljenek. Tehát a DC-n keresztül a vezető arra keresi a választ, hogy miként fejleszthető a beosztottja a követelmény szerinti szintre.
Praktikusan ez úgy néz ki, hogy ha a vezető már tudja, hogy milyen új kihívások előtt áll a csapata, adott egy kompetencia térkép vagy lista, melynek segítségével körvonalazzuk, hogy az adott kollégának milyen szakmai, vállalati követelményeknek kell megfelelnie, akkor igazából ezekhez fogunk viszonyítani az értékelés során.
A folyamat végén a tapasztalatok összegzése, a fejlesztési feladatok meghatározása áll.
Amennyiben Te is kipróbálnád az AC/DC-t akár a kiválasztási folyamatod akár a belső fejlesztési folyamataid erősítése kapcsán, kérd ajánlatunkat:
Vállalati belső és vezetői coach képzés
Kétféléves képzés, melyben igyekeztünk olyan tartalmat létrehozni, amely a szakmaiságának legjavát ötvözi.Vállalati belső és vezetői coach képzés
Vállalati belső és vezetői coach (Corporate Internal and Executive Coach) kétféléves képzés, melyben igyekeztünk olyan tartalmat létrehozni, amely a szakmaiságának legjavát ötvözi.
A majd 100 éves hagyományokra visszatekintő és egyben dinamikusan megújuló Budapesti Corvinus Egyetem a releváns gazdasági, szervezetfejlesztési ismereteket, a Business Coach Kft. pedig a naprakész coaching elméleti és gyakorlati ismereteket, a piaci és ügyfél igényeket folyamatosan detektáló és ahhoz maximálisan igazodó rugalmas, agilis szemléletet hozza a képzésbe.
A képzéssel célunk, hogy a Corvinus és a Business Coach Kft. a szakmai tartalmat tekintve a igazán nívós coach képzést hozza létre nemcsak a hazai, de a régiós piacon is, és garancia legyen arra, hogy a képzésen részt vevők megbízható szakmai tudás birtokosai.
XXI. századi Csúcsvezetői Akadémia
Exkluzív programunk jelenlegi és jövőbeli felsővezetőknek.XXI. Századi Csúcsvezetői Akadémia
Október és április között, kéthetente, 12 alkalom közismert szaktekintélyekkel. Részvételi feltétel: MBA végzettség, vagy 5 éves vezetői tapasztalat.- exkluzív előadóktól,
- XXI. századi legmodernebb, naprakész vezetői ismeretek,
- gyakorlatorientáltan,
- networking, párbeszéd lehetősége
Egynapos Programok Vezetőknek
Legyen hatékonyabb és eredményesebb vezető egynapos workshopjaink segítségével!Egynapos Programok Vezetőknek
Komplex programjainkon kívül meghirdetett, egynapos tréningjeink és workshopjaink a vezetői kompetenciák egy-egy szűkebb területére fókuszálnak. A motiváció, a delegálás, a hatásos üzleti prezentációk vagy az első benyomás olyan fejleszthető készségek, amelyek nagyban meghatározhatják a vezetők munkahelyi sikereit.