HATÉKONY PROJEKTMENEDZSMENT
Igény szerint: online vagy offline program
Ahhoz, hogy egy projekt sikeresen megvalósuljon, sok résztvevő közös munkája szükséges. Ennek biztosítására átgondolt tervezést, módszeres végrehajtást és hatékony kommunikációs stratégiákat kell alkalmazni – elsősorban azoknak a vezetőknek és szakembereknek, akik adott projekt megvalósításáért felelősek.
A projekt menedzsment módszertan egy olyan eszközrendszer, amely komplex üzleti problémák megoldásához ad egységes szemléletet és keretet, a projekt indításától a tervezésen és megvalósításon át a lezárásig.
Eddig ez a harmadik képzésem a Business Coach cégnél, de mindegyik nagyon pozitív volt, a trénerekből rengeteg pozitív energia és lelkesség sugárzik és amit nagyon szeretek még, hogy rengeteg gyakorlati helyzetet, példát, eszközt hoztok, illetve hogy a használható anyagokat meg is osztjátok velünk, és bevihetjük ily módon a csapatokhoz.
Képzési programunk célja, hogy a projekt menedzsment módszertan rendszer-szemléletű megközelítését alkalmazva a képzés résztvevői az alábbi fontos kérdésekre találják meg a saját válaszaikat:
- Mik egy projekt legfontosabb céljai és korlátai?
- Melyek a legfontosabb projektvezetési feladatok, tevékenységek, amelyekkel biztosítani lehet a kitűzött célok elérését?
- Hogyan indítsam el a saját projektemet és vonjam be a projektbe a szükséges erőforrásokat?
- Hogyan kövessem a projektem előrehaladását, a célok teljesülését? Honnan fogom tudni, hogy jó úton halad-e a projektem?
- Kik a projektem stakeholderei: kik az érdekeltek, ellenérdekeltek és egyéb érintettek a projektem megvalósításában? Kiken múlik a saját projektem sikere?
- Milyen kompetenciák szükségesek ahhoz, hogy projektvezetőként eredményesen irányítsak egy projektet?
- Hogyan szervezzem hatékonyan a projektben dolgozók munkáját?
- Milyen változásokat hoz majd a projekt, kiket érintenek ezek a változások?
- Milyen kommunikációs stratégiákat alkalmazzak ahhoz, hogy az érintettek elfogadják, illetve megvalósítsák a változásokat?
Hatékony projekt menedzsment: képzési tematika
A világszerte ismert és elismert Project Management Institute (PMI) nemzetközi tananyagán alapulva a képzés átfogó képet a projekt menedzsment komplexitásáról.
A képzés során az alábbi projekt menedzsment területekre térünk ki részletesen:
A képzés formája, időtartama
- személyesen: 2 napos interaktív workshop max. 12 fő részvételével
- online: 3 x 5 óra interaktív online workshop Zoom platformon max. 20 fő egyidejű részvételével
Az online képzés részletes tematikája
- Mi a projekt? Mi nem projekt? – interaktív kvíz-játék az alapokhoz
- Leggyakoribb kihívások a projektek során: „magic triangle”
- Mire van szükségünk egy sikeres projekthez?
- A projekt 4 fő fázisa:
1. Projektindítás
2. Tervezés
3. Megvalósítás
4. Lezárás - Az egyes projektfázisok során alkalmazható menedzsment eszközök
- Priorizálás és határidők betartása
- Projektek felügyelete, kapcsolódó eszközök és mérőszámok
- A projekt menedzsment kritikus „soft” sikertényezői: együttműködés, kommunikáció, időgazdálkodás, delegálás és számonkérés
- Együttműködés kialakítása és fenntartása: a hatékony csapattá válás folyamata
- Mi kell a jó csapathoz és a hatékony csapatmunkához?
- Mit jelent az együttműködés? Együttműködés gátjai, az együttműködés alapelvei
- Megoldásfókuszú vs problémafókuszú együttműködés
- Kommunikációs folyamatok és stílusok
- Kommunikáció fontossága
- Aktív hallgatás
- Jó kérdések kritériumai
- Konfliktusok kezelése: konfliktuskezelési alapismeretek és egyszerű technikák
Mivel a projektek célja, valami új létrehozása, megalkotása, ezért a projektek mindig változásokat okoznak: mind a projektben résztvevők számára, mind a projekten kívüli érintettek számára, mind a projekt eredményét felhasználók számára. Annak érdekében, hogy ezek a változások tartósak maradjanak, és lehetőleg zökkenőmentesen megvalósuljanak, kiemelt szerepe van a változáskezelésnek.
A 3. képzési alkalom fókuszában ezért a változáskezelés áll:
• Mitől lesz sikeres és tartós a változás?
• Hogyan tudjuk a racionális és az érzelmi oldalt is megszólítani?
• Hogyan segíthetünk eljutni a „változnom kell”-ből a „változni akarok”-ba?
• Miként váltson át megoldás fókuszra a probléma fókusz helyett?
• Mi az új szokások kialakításának titka?
• Hogyan tudja a környezet változtatása elősegíteni a változást?
• Hogy tudunk kis lépésekkel nagy eredményeket elérni?
• A változások elfogadtatásánák kulcsa: Stakeholder Management
• Változások kezelése a projekten belül: kockázatok kezelése és minőség-menedzsment a hagyományos “vízesés” vs. agilis projekt menedzsment módszertanok segítségével
trehozása, megalkotása, ezért a projektek mindig változásokat okoznak: mind a projektben résztvevők számára, mind a projekten kívüli érintettek számára, mind a projekt eredményét felhasználók számára. Annak érdekében, hogy ezek a változások tartósak maradjanak, és lehetőleg zökkenőmentesen megvalósuljanak, kiemelt szerepe van a változáskezelésnek.
A 3. képzési alkalom fókuszában ezért a változáskezelés áll:
- Mitől lesz sikeres és tartós a változás?
- Hogyan tudjuk a racionális és az érzelmi oldalt is megszólítani?
- Hogyan segíthetünk eljutni a „változnom kell”-ből a „változni akarok”-ba?
- Miként váltson át megoldás fókuszra a probléma fókusz helyett?
- Mi az új szokások kialakításának titka?
- Hogyan tudja a környezet változtatása elősegíteni a változást?
- Hogy tudunk kis lépésekkel nagy eredményeket elérni?
- A változások elfogadtatásánák kulcsa: Stakeholder Management
- Változások kezelése a projekten belül: kockázatok kezelése és minőség-menedzsment a hagyományos “vízesés” vs. agilis projekt menedzsment módszertanok segítségével