KKVk-nak ingyenes komplex támogatás
Március elején fenekestül felfordult a világ. A koronavírus újraírta az idei tavaszt, az emberek és családjaik jól megszokott életét és soha nem látott próbatétel elé állított mindenkit.
Te, aki ezeket a sorokat olvasod, valószínűleg szintén próbálsz helytállni a hétköznapi új szerepeidben, küzdesz és reménykedsz, miközben tucatnyi különböző érzés és gondolat kavarog benned. A fentieken kívül, Te még egy speciális szerepben is vagy, egy KKV tulajdonosaként, vezetőjeként még aggódhatsz az eddig sikeresen felépített vállalkozásodért is. Ez azzal jár, hogy az első időszakban tüzet kellett oltanod, közben aggódhatsz az alkalmazottaidért, a piacaid elvesztéséért, az árukészlet megromlásáért, a fix költségeidért és még ki tudja mi minden másért attól függően milyen iparágban dolgozol.
Arra gondoltunk, hogy ebben a bizonytalan, stresszes időszakban egy komplex ingyenes támogatást szeretnénk nyújtani KKV-knak. (hiszen mi is vállalkozók, KKV tulajdonosok vagyunk, még ha egy speciális szektorban is) abban, hogy megpróbáljuk a jelenlegi helyzetedből a legjobbat kihozni.

1. KKV tulajdonosok self-coaching munkafüzete karantén idején
A self-coaching egy olyan módszertani eszköz, amellyel saját magad legjobb támogatójává válhatsz. Egy coaching folyamatban a coach mint külső, támogató személy segíti az ügyfelét a céljai elérésében. Figyelembe veszi az egyén adottságait, tulajdonságait és nem instant megoldásokat kínál neki, hanem az erőforrásait feltárva az útkeresésben és a fejlődésben támogatja, kérdéseivel, eszközeivel előcsalogatja belőle a saját megoldásait.Ha nincs coach a közeledben, az sem baj, tulajdonképpen bárki segíthet saját magán, csak egy kis tudatosság kell hozzá. Tehát azokat az eszközöket, amelyeket egy coach bevetne nálad, saját magadon is alkalmazhatod. Ez a self-coaching – amikor önmagad coachává válhatsz.
Nagyon fontos, hogy a megoldásra váró problémák mellett tiszta fejjel, tudatosan készülj a válság utáni időszakra ezzel előnyre téve szert a versenytársakhoz képest. A füzet ehhez kínál egy jó eszközt.
Pontosan tudjuk, hogy egy KKV tulajdonosnak mennyire fontos tényező az idő, különösen ilyen helyzetben. Ezért úgy dolgoztuk ki ezt a munkafüzetet, hogy rövid legyen (összesen 10 oldal) és nem kell hozzá más, mint egy íróeszköz és egy szabad óra, amikor minden kütyüt félretéve tudsz figyelni magadra. A kérdésekre válaszolj őszintén, csak így van értelme a self-coachingnak.

2. Az 5 legfontosabb ERŐSSÉGED feltárása
Fontos tudnod, mik azok a képességeid, készségeid, amik segítenek az újrakezdésnél, ha vége lesz ennek az időszaknak.
5 perc alatt kiválaszthatod egy 55-ös listából, hogy szerinted mi az az 5, ami Rád a legjellemzőbb. Azért, hogy objektív lehess, miután megnyomtad az 5 gombot, add meg 5-8 olyan ismerősöd email címét, akinek a véleménye a legfontosabb Neked. Lehet, hogy a házastársad, vagy nagy megrendelőd, vagy alkalmazottad… A rendszer automatikusan küld Neki egy emailt azzal, hogy kéred, hogy szánjon rá 5 percet és Ő is válassza ki mi a listából az 5 legfontosabb erősséged. Így a nap végére előáll egy lista, hogy mik azok, amiket Te is tudsz magadról és a környezeted is nagyra értékel benned, mik azok, amiket Te tudsz magadról, de Ők még nem látnak, azaz érdemes jobban megmutatnod nekik és mik azok, amiket Ők becsülnek Benned, de Te nem tetted az 5 legfontosabb közé. Ez utóbbiakon érdemes elgondolkodnod, hogyha ezek a Számodra fontos emberek látják ezeket az erősségeidet, vajon hogyan tudnád jobban kihasználni így válság idején.

3. Vezetői önértékelő kérdőív
Persze nem csak jó tulajdonságai vannak egy vezetőnek, így Neked sem :-).
Ha el akarod kerülni a „meztelen király” szindrómát, akkor érdemes erre is ránézned. Lehet, hogy amik a gyengeségeid voltak, azok a válság előtt n nem jöttek elő olyan élesen, mert futott a szekér, de versenyhátrányt jelenthetnek hosszútávon. Ezért ha ennek a szintén ingyenesen kitölthet önértékelő tesztnek a végén 30-60 percet online beszélgetsz szakértő kollégánkkal díjmentesen, akkor összeáll a kép, hogy mire kell fókuszálnod, sőt, lehet, hogy közösen össze is rakhatjátok hogyan tudnál abban leggyorsabban fejlődni, hogy mire végetér a válság, a kollégáid már egy még jobb vezetőt köszönthessenek Benned.

4. Ingyenes hatékonyság vagy hangulat változás mérés a csapatodnál!
Mi ugyan csak egy kicsi, 14 fős KKV vagyunk, de arra gondoltam én is megosztom egy tapasztalatom, hátha az is hasznos lehet… Most, a válság ideje alatt ingyenes egy magyar fejlesztésű online hangulat barométer. Gondoltam kipróbáljuk mi is, mert naponta csak 30 másodpercet vesz igénybe (küldenek egy emailt, ahol mint a Burger Kingben itt is csak 6 emoji közül kell az egyiket megnyomni, ami legjobban jellemzi a mostani hangulatomat/hatékonyságomat és ha akarok írok mellé kommentet, ha nem, nem) Napok óta mindegyik kollégám szán rá 30 mpet és így egyrészt látom a trendet, másrészt tudok személyesen reagálni, ha olyat ír a komment mezőbe (pl recseg a headsetje, ami rontja a hatékonyságát, vagy aggódik a vírus miatt, vagy bármi) illetve minden nap felhívom azt az 1 vagy 2 kollégámat a nap végén, aki aznap a legszomorúbb emojit jelölte és szánok rá pár percet, hogy kiventillálhasson. Nagggggyon hálásak érte és másnap már látszik is a hatása az emojiján:-) Mivel ez a saját tapasztalatom, ezért jó szívvel merem ajánlani, ha szeretnétek kipróbálni kérd az ingyenes lehetőséget anita.gusztafik@businesscoach.hu email címen

5. HR Hotline
Írd meg pár sorban aktuális HR-es kihívásodat és szakértő HR tanácsadónk felveszi Veled a kapcsolatot, hogy professzionális támogatást nyújthasson, szintén ingyenesen a válság idején: HRHotline@businesscoach.hu
