VRezi VR program

Szabaduljatok ki a várbörtönből! Vajon sikerül?

Félnapos csoportos program.
Egyedi igények szerint, cégreszabottan.

A VRezi egy világszinten is egyedülálló hazai fejlesztés, amely mind a vállalati képzések (az egyszerű betanítástól a speciális készségfejlesztő tréningekig), mind a  toborzási és kiválasztási programok részeként is használható, úgy, hogy jelentősen növeli az alkalmazást használó vállalatok munkáltatói márkáját, korántsem csak a fiatal munkavállalók körében.

A program során a résztvevők átélhetik – mindannyian VR szemüveget viselve – egy interaktív és kooperatív feladat közös megoldásának élményét a virtuális valóságban. A játékszerű szituáció megmutatja a résztvevők erősségeit éppen úgy, mint a bennük rejlő potenciált és a fejlesztendő területeket.

Különleges és egyedi andragógiai módszertan került kidolgozásra amely a vezetők/fejlesztők/trénerek munkáját is segíti abban, hogy a feladat végrehajtása közben szerzett tapasztalatokat milyen módon lehet kamatoztatni a vállalati hatékonyság fejlesztése érdekében.

A programot azon csoportoknak jánljuk, akik nyitottak és érdeklődőek az új technológiák iránt.

Világszinten lépett szintet a digitális írás-tudás és ezzel együtt ugrott meg az érdeklődés az új – és a munkavégzést hatékonyabbá tevő – technológiák iránt. Ez a feladatunk úgy elégíti ki ezt az igényt, hogy fizikailag mégis egy térben vannak (szigorúan offline!) a résztvevők, így az együttlét öröme, ugyanúgy átélhető, mint a hagyományos tréningeken. Az igazán rutinos, („multis” körből érkező) tréningedzett résztvevők visszajelzése alapján elmondható, hogy nemcsak új impulzusokat kaptak, de ismét sikerült általában a képzési iránt is frissíteni (vagy újra felkelteni) az érdeklődésüket, ami különleges dicséret egy tréningfeladat fejlesztőnek.

Miben különbözik ez a program más VR programoktól?

A virtuális valóság technológiát eddig leginkább a szórakoztató ipar használta/használja, a vállalati szektor hajlamos (volt) végletesen, vagy tudományos – szinte fantasztikus – fehér kesztyűs elit kutatási területnek, vagy egyszerű játékszernek elkönyvelni. Egyöntetű tapasztalat, hogy például 60 feletti szállodai szobaasszonyok ugyanúgy élvezték a feladatot, mint a kifejezetten magas ingerküszöbű „techfan gamer” huszonévesek. Laikusok körében ilyen szép adatokat nem tud felmutatni más VR alkalmazás, nem is beszélve az andragógiai szempontok alapján felépített játékmenetről, ami a trénerek, pszichológusok, HR szakemberek, vezetők körében világszinten is unikálissá teszi.

Bár hagyományos tréningnap része ez a feladat, mégsem hasonlítható semmilyen más élményhez, ezért nehéz lesz a résztvevőknek utólag is mesélni róla. Három téma azért kiemelhető: Általánosnak mondható tanulság, hogy mennyire – szinte kizárólag – a szemünknek hiszünk az eszünkkel szemben, hogy milyen gyorsan tudunk alkalmazkodni korábban elképzelhetetlennek tűnő helyzetekhez, illetve hogy milyen magabiztosan kerülhetünk közel eddig ismeretlen technológiához, amelynek használata pillanatok alatt magától értetődő lesz…

A programról amit még tudni érdemes:

  • Bármilyen soft skill tréning része lehet  illetve kiválasztási folyamatokhoz (főleg AC-k/DC-khez) is jól igazodik.
  • Időkeret:

    (A két csoportnál a folyamat is eltérő.)

    • a, Normál csoport (4-10 fő): minimum 100, maximum 200 perc, egy vagy két szünettel
    • b, Nagy csoport (11-20 fő): minimum 120, maximum 240 perc, legalább két szünettel (átszerelés a két csoport között)
  • Technikai igény:

    A program előtt és után kb. 15-20 perc szükséges a ki- illetve bepakolásra, ami lehet szünetben, „B” helyszínen vagy szélsőséges esetben tréning közben is. Egyetlen 220V-os konnektorra van csak szükség a teremben természetesen a résztvevőknek és a trénereknek székek, esetleg két asztal, hogy ne a földön legyenek az eszközök.

Érdekes volt, újszerű, jól éreztem magam. Különösen tetszett, hogy a program szakít az „építsünk tésztából hidat” típusú feladatokkal. A csapat minden tagjának aktívnak kellett lenni a siker érdekében, nem tudott senki „túlélő” üzemmódban jelen lenni. A VR-nak köszönhetően kizárható a legtöbb külső, zavaró tényező, könnyebb fókuszálni. A csapat dinamikája, az egyes szereplők hozzáállása nagyon jól megfigyelhető, a játékot valóban csak csapatként tudtuk sikeresen zárni. Vezetőként nagyon jó lehetőségnek tartom, hogy szinte észrevétlenül tanulhatsz a csapatod tagjairól, ami nagyban segíti a munkát, a döntéseket. Jó volt találkozni veletek, a lehetőséget köszönöm Business Coach Kft.!
Dömötör Réka, Hydro IT csoportvezető
Nekem az tetszett a legjobban, hogy a hagyományos, „kötelező” együttműködésre építő feladatot egy újszerű módszerrel próbálhattam ki, ahol nem csupán elképzeltem a helyzetet, hanem benne voltam, éreztem a környezetet. Nagyon jól észlelhető, megfigyelhető a résztvevők viselkedése és hozzájárulása az eredményhez. Remek eszköz az együttműködés fejlesztéséhez csapatoknak és vezetőknek egyaránt. Köszönöm a lehetőséget, hogy kipróbálhattam.
Romsics Zsuzsanna , CEVA HR business partner
Számomra mindenképp izgalmas új élmény volt egy új tréning-eszköz megismerése. Hiszek a játékosítás erejében és tényleg valóban beszippantott a virtuális valóság, a megoldandó szituáció. Bár kívülről nem láttam a csapat működését, belülről pedig az ismeretlenek hangját nem ismertem fel, ezért nem tudtam jól figyelni arra, hogy ki milyen viselkedési mintákat mutat. Azt hiszem, hogy ez az eszköz külső megfigyelőként nagyon jó lehetőséget teremt mindezek megfigyelésére és elemzésére. Nagy szembesítő erővel bírna bizonyos mozzanatokat kikockázva visszanézni.
Salamon Gábor
Köszönöm szépen a lehetőséget, egy merőben újszerű technológiát ismerhettem meg a csapatjáték aktív résztvevőjeként. Ennél hitelesebb formáját nem ismerem a csapatmunkában való együttműködés modellezésének, a külvilág szinte teljes kizárásával.
Sárdi Zoltán , Perfectum csoport