Amennyiben azt tervezi, hogy szerződtet egy executive coach-ot aki segít a a menedzserek vezetői készségeinek fejlesztésében, akkor első körben azt fontos megérteni, hogyan is működik a coaching folyamat.

Minden coach más módszerrel dolgozik. Lehet, hogy az ön szervezeténél jobban beválik az egyik, vagy inkább a másik módszer. Például, egy 360 fokos értékelés elkészítése hasznos lehet, ha a vezető erősségeiről és fejlődési szükségleteiről szeretne bővebb képet kapni. Talán már rendelkezik információkkal arról, hogy mely területeken szükséges fejleszteni és csupán azon erőforrások azonosításában van szüksége segítségre, melyekkel a meglévő hézagokat feltöltheti.

Bármit is keres, illetve ha még nem is azonosította, hogy pontosan mit, az alábbi 11 Forbes coach segít önnek abban, hogy jobban megismerje a folyamatot.

forbescoacheskepek

Fentről lefelé, balról jobbra haladva: Julie Kantor, Dave Ferguson, Cherry Collier, Michelle Braden, Barbara Safani, Doug Thorpe, Beth Kuhel, Corey Blake, Beth J. Masterman, Brett Baughman. All photos courtesy of the individual members.

  1. Igényre szabott folyamat

A mi folyamatunkat önre szabjuk. Először is megismerjük, hogy mi az a vezetői készség, melyben ön fejlődni szeretne, majd ezt követően feltárjuk a vállalati kultúrát és az ön céljait, az önnel és más szenior vezetőkkel történő interjúk segítségével. Ezt követően megvitatjuk az eredményeket, az elkötelezettség szintét, illetve az ön szempontjából fontos előnyöket és a hátrányokat. Végül a folyamatot a testre szabott coaching vagy tréning folyamattal folytatjuk.   – Julie Kantor, PhDJP Kantor Consulting

  1. Kezdjen 360-fokos vezetői coachinggal

Én a 360-fokos vezetői megközelítéssel kezdek, a vezetőket és felsővezetőket bevonva. A folyamat személyes önértékelési beszélgetéssel és gyakorlati feladatokkal kezdődik. Ezt követően feltérképezzük, hogy mely területeken van szükség a vezetői kompetenciák fejlesztésére, majd kiértékeljük a vezetői tendenciákat, felmérjük az ügyfélkapcsolatokat és a fentiek alapján tervezzük meg a coaching folyamtot. Szándékosan úgy alakítom a folyamatot, hogy minden esetben az ügyfél speciális igényeinek megfelelően dolgozzunk.     – Dave FergusonDave Ferguson – Living to Lead

  1. Kövesse az ABC elvét: Assessment, Branding, Coaching

Én az ABC elvet követem : Assessment, Branding, Coaching. A vezetői készségeket a vezetők meglévő képességeire kell építeni, melyben segít a személyiség feltárása – ennek meghatározásában támogatom az ügyfeleimet. A Branding a következő lépcső, melynek során segítek abban, hogy egyedi márkajelzéssel ellátott vezetői stílust tudjanak kialakítani. Ezt követi az utolsó lépés, a coaching, mely az előző kettő egyenes folytatása. A coaching során kerül sor a jelenleg meglévő és a kitűzött készségek elsajátítása közötti hézag kitöltésére. Dr. Cherry CollierPersonality Matters, INC.

  1. Írásos visszacsatolás és felmérés használata

A sikeres coaching folyamat megvalósulásának feltétele, hogy a coach bevált és sikeres coaching módszertant alkalmazzon a folyamat során. Létfontosságú, hogy a coaching folyamat összhangban legyen a szervezeti kultúrával és az elérni kívánt eredményekkel.  A mi elkötelezettségünk egy 6-hónapos együttműködésben ölt keretet, melyben részt vesz a coachee, a vezetője / vezetőség és a folyamatban érdekelt felek. Az említett résztvevőkkel együtt, az írásos visszacsatolásra és helyzetfelmérésre alapozva állítjuk össze a célhoz vezető világos útmutatást. – Michelle BradenMSBCoach, LLC

  1. Javaslat a Feltáró beszélgetésekre és 360-fokos visszacsatolásra

Az erős vezetők fejlesztésének első lépéseként meghatározzuk a készségek szintjét és a fejlődés irányát és mértékét, melyet feltáró beszélgetések és helyzetelemzés révén kivitelezünk, a vezetővel és azokkal az emberekkel, akikkel a vezető rendszeres kapcsolatban áll (felettesek, azonos szintű beosztottak, alárendelt beosztottak, ügyfelek, beszállítók). Ezt követően a felső vezetéssel együttműködve azonosítjuk az erőforrásokat, azokat a tréning és coaching gyakorlatokat, melyek segítik majd a vezetőt a szakmai és professzionális célok elérésében.   – Barbara SafaniCareer Solvers

  1. Használd a Jelenlét-alapú megközelítést

A coachingot mindig a jelenlét-alapú megközelítéssel kezdem, azaz először a nagy köveket próbáljuk megmozdítani.

(Fordítói megjegyzés: Nagy kövek: utalás arra a demonstrációra, amikor az üveget először nagy kődarabokkal, majd egyre kisebb méretű kavicsokkal töltik meg, a kő méretének csökkentésével mindig lehet tovább tölteni az üveget. Jelentése itt: először a nagy dolgokat kell megnézni, utána lehet az apróbb dolgokra tovább lépni.)

Az ügyfelet, vagy csapatot először átsegítem azon az úton, hogy megértse a menedzsment feladatokat, majd ezután következik az ismeretek átfordítása a vezetői szerepbe. Tulajdonképpen minden egyes vezető esetén annak a módját keressük, hogy hogyan válhat mentorrá. Az én megközelítésem tapasztalati-alapú, és nem köthető szorosan egyik módszertanhoz sem. Doug ThorpeHeadway Exec

  1. Kezdjük a legtetején!

Túl sokszor fordul elő, hogy egy cég azért szerződtet executive coachot, hogy ő a menedzsmenttel dolgozzon, holott nyilvánvaló, hogy a felsővezető az, aki a legtöbbet profitálna a coaching folyamatból. Mielőtt találkozom a menedzserekkel, hogy felmérjem a vezetői készségeikben rejlő hiányosságokat, igyekszem minden esetben egy őszinte és frappáns beszélgetést folytatni a felsővezetővel, az ő vezetői képességeiről, és az ott fennálló esetleges hiányosságokról. Jackie NagelSynnovatia

  1. Fókuszálj az alkalmazotti elkötelezettségre és a termelékenységre

Felteszem a kérdést, hogy egy 1-10-ig terjedő skálán hogyan értékelik a munkavállalók boldogságát, hogyan mérik, és hogyan támogatják a boldog, barátságos környezet létrejöttét a munkahelyen belül. Ezt az információt használom fel mintegy ugródeszkaként, hogy felépítsem a cég munkavállalói elkötelezettségi programját. Szerepjátékkal segítjük a különböző szituációk megértését (pl. támogató/ nem támogató szemléletű menedzser), így ők saját maguk élhetik át, hogy melyek azok a viselkedésminták, melyek bizalmat építenek, vagy épp ellenkezőleg, elidegenítik a dolgozókat. – Beth KuhelGet Hired, LLC

  1. Átdolgozott történet

A Round Table Companies (RTC) cégnél oly módon fejlesztjük az embereket, hogy segítünk nekik egy új történetet megélni. A vezetői kompetenciák fejlesztése abban segít az embereknek, hogy egy erőteljesebb „történet” részesei lehessenek, ami pozitív hajtóerőd ad a viselkedésüknek és az eredmények elérésének. A mi folyamatunk organikus, kreatív és arra a nyelvezetre koncentrál, melyet annak érdekében használunk, hogy a világ megláthasson minket (és megláthassuk saját magunkat). – Corey BlakeRound Table Companies

  1. Dőlj hátra majd dőlj előre

A vezetői készségek demonstrálásának lehetősége a szociális és szakmai szervezetek bármely szintjén megmutatkozik. A felnőtté válás és az életkor előrehaladtával kulcsfontosságú, hogy tudatában legyünk saját önképünknek. Az én önértékelési vezetői készségfejlesztő tréningem középpontjában a jelenlét, a kulcs motivátorok, a meghallgatás, az értékek és a stratégia szerepel. A nálad összegyűlt tapasztalatok és perspektívák birtokában most van a legalkalmasabb pillanat arra, hogy újra megismerkedj önmagaddal. – Beth J. MastermanMasterman Executive Coaching

  1. Azonosítsd, mi az, ami hiányzik

Executive coachként a célom az, hogy gyorsan azonosítani tudjam azokat a menedzsment és operatív területeket, melyek nem felelnek meg az elvárásoknak. Az első dolog, amivel kezdek, hogy megbeszélést kérek a cégtulajdonosokkal és a felsővezetőkkel. Elengedhetetlen, hogy megismerjük a valódi jövőképet. Ezt követően egyeztetés következik mindegyik csapattal és vezetővel, hogy megtaláljuk azt, amire szükségük van ahhoz, hogy elkötelezettek legyenek a saját szerepük vonatkozásában és magas minőségű szolgáltatást, vagy terméket tudjanak létrehozni. – Brett BaughmanThe Brett Baughman Companies, Inc.

Fordította: Gecse Lívia
Okl. angol tolmács / Business coach 

Forrás: http://www.forbes.com/sites/forbescoachescouncil/2016/05/03/11-coaches-explain-how-theyd-help-your-managers-develop-leadership-skills/#74dadab122e9

Megosztom !

Challenging Coaching

2016. április 22-től a Challenging Coaching magyar tréning programja ICF CCE pontokat ér.

Challenging Coaching

=14 CCE, amiből 14 core competency