Amennyiben azt tervezi, hogy szerződtet egy executive coach-ot aki segít a a menedzserek vezetői készségeinek fejlesztésében, akkor első körben azt fontos megérteni, hogyan is működik a coaching folyamat.
Minden coach más módszerrel dolgozik. Lehet, hogy az ön szervezeténél jobban beválik az egyik, vagy inkább a másik módszer. Például, egy 360 fokos értékelés elkészítése hasznos lehet, ha a vezető erősségeiről és fejlődési szükségleteiről szeretne bővebb képet kapni. Talán már rendelkezik információkkal arról, hogy mely területeken szükséges fejleszteni és csupán azon erőforrások azonosításában van szüksége segítségre, melyekkel a meglévő hézagokat feltöltheti.
Bármit is keres, illetve ha még nem is azonosította, hogy pontosan mit, az alábbi 11 Forbes coach segít önnek abban, hogy jobban megismerje a folyamatot.
Fentről lefelé, balról jobbra haladva: Julie Kantor, Dave Ferguson, Cherry Collier, Michelle Braden, Barbara Safani, Doug Thorpe, Beth Kuhel, Corey Blake, Beth J. Masterman, Brett Baughman. All photos courtesy of the individual members.
- Igényre szabott folyamat
A mi folyamatunkat önre szabjuk. Először is megismerjük, hogy mi az a vezetői készség, melyben ön fejlődni szeretne, majd ezt követően feltárjuk a vállalati kultúrát és az ön céljait, az önnel és más szenior vezetőkkel történő interjúk segítségével. Ezt követően megvitatjuk az eredményeket, az elkötelezettség szintét, illetve az ön szempontjából fontos előnyöket és a hátrányokat. Végül a folyamatot a testre szabott coaching vagy tréning folyamattal folytatjuk. – Julie Kantor, PhD, JP Kantor Consulting
- Kezdjen 360-fokos vezetői coachinggal
Én a 360-fokos vezetői megközelítéssel kezdek, a vezetőket és felsővezetőket bevonva. A folyamat személyes önértékelési beszélgetéssel és gyakorlati feladatokkal kezdődik. Ezt követően feltérképezzük, hogy mely területeken van szükség a vezetői kompetenciák fejlesztésére, majd kiértékeljük a vezetői tendenciákat, felmérjük az ügyfélkapcsolatokat és a fentiek alapján tervezzük meg a coaching folyamtot. Szándékosan úgy alakítom a folyamatot, hogy minden esetben az ügyfél speciális igényeinek megfelelően dolgozzunk. – Dave Ferguson, Dave Ferguson – Living to Lead
- Kövesse az ABC elvét: Assessment, Branding, Coaching
Én az ABC elvet követem : Assessment, Branding, Coaching. A vezetői készségeket a vezetők meglévő képességeire kell építeni, melyben segít a személyiség feltárása – ennek meghatározásában támogatom az ügyfeleimet. A Branding a következő lépcső, melynek során segítek abban, hogy egyedi márkajelzéssel ellátott vezetői stílust tudjanak kialakítani. Ezt követi az utolsó lépés, a coaching, mely az előző kettő egyenes folytatása. A coaching során kerül sor a jelenleg meglévő és a kitűzött készségek elsajátítása közötti hézag kitöltésére. Dr. Cherry Collier, Personality Matters, INC.
- Írásos visszacsatolás és felmérés használata
A sikeres coaching folyamat megvalósulásának feltétele, hogy a coach bevált és sikeres coaching módszertant alkalmazzon a folyamat során. Létfontosságú, hogy a coaching folyamat összhangban legyen a szervezeti kultúrával és az elérni kívánt eredményekkel. A mi elkötelezettségünk egy 6-hónapos együttműködésben ölt keretet, melyben részt vesz a coachee, a vezetője / vezetőség és a folyamatban érdekelt felek. Az említett résztvevőkkel együtt, az írásos visszacsatolásra és helyzetfelmérésre alapozva állítjuk össze a célhoz vezető világos útmutatást. – Michelle Braden, MSBCoach, LLC
- Javaslat a Feltáró beszélgetésekre és 360-fokos visszacsatolásra
Az erős vezetők fejlesztésének első lépéseként meghatározzuk a készségek szintjét és a fejlődés irányát és mértékét, melyet feltáró beszélgetések és helyzetelemzés révén kivitelezünk, a vezetővel és azokkal az emberekkel, akikkel a vezető rendszeres kapcsolatban áll (felettesek, azonos szintű beosztottak, alárendelt beosztottak, ügyfelek, beszállítók). Ezt követően a felső vezetéssel együttműködve azonosítjuk az erőforrásokat, azokat a tréning és coaching gyakorlatokat, melyek segítik majd a vezetőt a szakmai és professzionális célok elérésében. – Barbara Safani, Career Solvers
- Használd a Jelenlét-alapú megközelítést
A coachingot mindig a jelenlét-alapú megközelítéssel kezdem, azaz először a nagy köveket próbáljuk megmozdítani.
(Fordítói megjegyzés: Nagy kövek: utalás arra a demonstrációra, amikor az üveget először nagy kődarabokkal, majd egyre kisebb méretű kavicsokkal töltik meg, a kő méretének csökkentésével mindig lehet tovább tölteni az üveget. Jelentése itt: először a nagy dolgokat kell megnézni, utána lehet az apróbb dolgokra tovább lépni.)
Az ügyfelet, vagy csapatot először átsegítem azon az úton, hogy megértse a menedzsment feladatokat, majd ezután következik az ismeretek átfordítása a vezetői szerepbe. Tulajdonképpen minden egyes vezető esetén annak a módját keressük, hogy hogyan válhat mentorrá. Az én megközelítésem tapasztalati-alapú, és nem köthető szorosan egyik módszertanhoz sem. Doug Thorpe, Headway Exec
- Kezdjük a legtetején!
Túl sokszor fordul elő, hogy egy cég azért szerződtet executive coachot, hogy ő a menedzsmenttel dolgozzon, holott nyilvánvaló, hogy a felsővezető az, aki a legtöbbet profitálna a coaching folyamatból. Mielőtt találkozom a menedzserekkel, hogy felmérjem a vezetői készségeikben rejlő hiányosságokat, igyekszem minden esetben egy őszinte és frappáns beszélgetést folytatni a felsővezetővel, az ő vezetői képességeiről, és az ott fennálló esetleges hiányosságokról. Jackie Nagel, Synnovatia
- Fókuszálj az alkalmazotti elkötelezettségre és a termelékenységre
Felteszem a kérdést, hogy egy 1-10-ig terjedő skálán hogyan értékelik a munkavállalók boldogságát, hogyan mérik, és hogyan támogatják a boldog, barátságos környezet létrejöttét a munkahelyen belül. Ezt az információt használom fel mintegy ugródeszkaként, hogy felépítsem a cég munkavállalói elkötelezettségi programját. Szerepjátékkal segítjük a különböző szituációk megértését (pl. támogató/ nem támogató szemléletű menedzser), így ők saját maguk élhetik át, hogy melyek azok a viselkedésminták, melyek bizalmat építenek, vagy épp ellenkezőleg, elidegenítik a dolgozókat. – Beth Kuhel, Get Hired, LLC
- Átdolgozott történet
A Round Table Companies (RTC) cégnél oly módon fejlesztjük az embereket, hogy segítünk nekik egy új történetet megélni. A vezetői kompetenciák fejlesztése abban segít az embereknek, hogy egy erőteljesebb „történet” részesei lehessenek, ami pozitív hajtóerőd ad a viselkedésüknek és az eredmények elérésének. A mi folyamatunk organikus, kreatív és arra a nyelvezetre koncentrál, melyet annak érdekében használunk, hogy a világ megláthasson minket (és megláthassuk saját magunkat). – Corey Blake, Round Table Companies
- Dőlj hátra majd dőlj előre
A vezetői készségek demonstrálásának lehetősége a szociális és szakmai szervezetek bármely szintjén megmutatkozik. A felnőtté válás és az életkor előrehaladtával kulcsfontosságú, hogy tudatában legyünk saját önképünknek. Az én önértékelési vezetői készségfejlesztő tréningem középpontjában a jelenlét, a kulcs motivátorok, a meghallgatás, az értékek és a stratégia szerepel. A nálad összegyűlt tapasztalatok és perspektívák birtokában most van a legalkalmasabb pillanat arra, hogy újra megismerkedj önmagaddal. – Beth J. Masterman, Masterman Executive Coaching
- Azonosítsd, mi az, ami hiányzik
Executive coachként a célom az, hogy gyorsan azonosítani tudjam azokat a menedzsment és operatív területeket, melyek nem felelnek meg az elvárásoknak. Az első dolog, amivel kezdek, hogy megbeszélést kérek a cégtulajdonosokkal és a felsővezetőkkel. Elengedhetetlen, hogy megismerjük a valódi jövőképet. Ezt követően egyeztetés következik mindegyik csapattal és vezetővel, hogy megtaláljuk azt, amire szükségük van ahhoz, hogy elkötelezettek legyenek a saját szerepük vonatkozásában és magas minőségű szolgáltatást, vagy terméket tudjanak létrehozni. – Brett Baughman, The Brett Baughman Companies, Inc.
Fordította: Gecse Lívia
Okl. angol tolmács / Business coach
Hagyj üzenetet