„Azt szeretem többek között a vezetőfejlesztésben, hogy bárhol lehet hozzá inspirációt találni, ha nyitott szemmel járunk: szeptember elején volt számomra egy fontos momentum ezzel kapcsolatban. Akkor tartották Szaúd Arábiában a Global AI világ 3 napos konferenciáját, ahol a világ vezető mesterséges intelligencia szakértői gyűltek össze. A záró nap délutáni programját követtem online, arról értekeztek, hogy merre fejlődik az AI világ, milyen módon befolyásolja ez a gyerekeket, és milyen tanácsot adnának a szülőknek ezzel az egésszel kapcsolatban. A panelbeszélgetés egyik résztvevője azt mondta, hogy a legfontosabb tanács, amit a szülőknek adhat az az, hogy töltsenek minél több „haszontalan” időt a gyerekeikkel. Látva a többi előadó arcán a tanácstalanságot, és szépen kivárva természetesen a prezentációs hatásszünetet, folytatta: igen, jól hallották, töltsenek minél több haszontalan időt együtt, párnacsatázzanak, szaladgáljanak a kertben, süssenek-főzzenek, csinálják azt, amit humánként jól tudnak, a többire meg úgyis ott van a chat gpt, fizessenek elő. 
Ez megérintett szülőként is, hiszen mi is egyre többször használjuk a tanulás rövidítésére a platformot, és elő-előfordul, hogy hétköznap esténként közös csokis keksz sütésre is jut időnk a lányunkkal. 

És felhangosította bennem azt, hogy erről szoktunk sokat beszélni a coachingok és a vezetőfejlesztő programjaink során, hogy ne csak a menedzser és leader szerepeiben legyen benne a vezető, hanem jusson idő még 2 fontos szerepére, azaz legyen coach szerepben is, amikor a csapatát támogatja és jusson arra is ideje, hogy értékesítő szerepben is működjön, amikor a csapata és a saját brandjét építi tudatosan a stakeholderekkel. És ezekre szokott a napi rohanásban, az állandó ’csinálásban levésben’ a legkevesebb idő jutni, pedig ezek azok a „jóféle haszontalan” idők, amik igazán fontosak a növekedés érdekében.

Sokszor hangsúlyozom, hogy a növekedés nem gyorsaság kérdése, sokkal inkább az egyensúly határozza meg: a vezető egyensúlya a 4 vezetői szerepének tudatos működtetése által, a vezető magánéleti egyensúlya, valamint saját töltődése, és a csapatának az egyensúlyi működése, mindezt úgy, hogy a mindenkori üzleti és technológiai környezetre optimalizálja a vezető.
Adódik így a kérdés, hogy mit jelent ma, az AI korában vezetőnek lenni, hogy definiálja egy vezető a szerepét? Oda visz-e a mostani vezetői működése, ahova szeretné? Mi az, amivel leginkább dolga van vezetőként?”